آموزش قاب آینه
هنر
هنر های دستی

لوازم مورد نیاز 1. قاب چوبی 
2. طناب 
3. تکه های گلیم 
4. چسب مایع با جنس مرغوب
5. چسب داغ
6. مهره برای تزئین 
آینه به خودی خود ، ساده و بی پیرایه است ، مضاف بر آن نشان دهند ه ی صداقت . از این رو این شیء از گذشته تا کنون دستمایه ی هنر قرار گرفته شد ه است . در گذ شته دیوارهای آینه کاری شد ه ای وجود داشته که زیبایی و درخشش خود شان را تا به امروز حفظ کرد ه اند و ما می توانیم دستان هنرمند سازند ه را به وسعت یک دیوار و یا سقف نظا ره گر باشیم . این هنر امروزه در وسعت های کم و تقریباً محدود وجود دارد . به طور مثال این قالب آینه که با تزییناتی برای دور آینه انجام شد ه است یکی از کاربرد های این هنر است که می تواند در مکان زند گی ما نیز استفاده شود . 
1- برای شروع یک قاب چوبی شش ضلعی ( به اندازه ی دلخواه ) به طول بیست و دو سانتی متر در نظر بگیرید . راس های روبرو را با خط کش یا متر به هم وصل کنید . محل تلاقی خط ها مرکز کار است .این عمل برای تعیین مکان اضلاع آینه است.از هر شش لبه ی قاب پنج یا پنج و نیم سانتی متر به درون علامت بزنید و خط ها یی موازی با لبه ی قاب بکشید که محدود ه ی آینه مشخص شود . 

قاب آینه (6 ضلعی )

2- با کمک چسب ، آینه را روی کار نصب کنید . بد ین صورت که اول چسب را پشت آینه و بعد روی قاب بزنید و یکنواختش کنید تا دو سطح کاملا بر هم منطبق شوند . 
3- از این مرحله به بعد باید با چسب داغ کار کنید . یک رد یف طناب ضخیم ( درجه ی ضخامت دلخواه ) دور آینه بزنید و اضافه ی طناب را ببرید . 

قاب آینه (6 ضلعی )

4- به فاصله ی یک سانتی متر از طناب ضخیم ، قطعات بردید ه شد ه ی گلیم را بچسبانید . در هر ضلع سه قطعه گلیم بسیار مناسب است . 
5- حال شروع به چسباند ن طناب نازک می کنیم . وقتی فاصله ی یک سانتی متری را پر کرد ید باید قطعات گلیم را با طناب قاب کنید . طناب را دور هر چهار ضلع گلیم بپیچانید . 

قاب آینه (6 ضلعی )

6- بعد از اتمام شد ن هر شش ضلع ، با مداد در هر ضلع نه دایره ی کوچک بکشید . بسته به کوچک و یا بزرگ بود ن دایره ها ، تعداد آن ها متفاوت می شود اما بهترین تعداد و اندازه در این مرحله ، نه دایره در هر ضلع است . روی هر دایره ی مداد ی باید طناب نازک را بچسبانید . هر دایره یک پیچ است . باید د قت کنید دایره ها یکنواخت و یک دست باشند . 

قاب آینه (6 ضلعی )

7- مهره هایی را که در نظر گرفته اید ، درون دایره ها بچسبانید . شکل مهره ها دلخواه و رنگشان با توجه به رنگ گلیم و جنسشان می تواند سنگی ، چوبی یا پلاستیکی باشد . برای زیبا تر شد ن کار بهتر است دور قاب را با دو یا سه ردیف طناب پر کنید . 

قاب آینه (6 ضلعی )

8- پس از چسباند ن مهره ها ، فاصله ی بین دایره ها تا لبه ی قاب را با طناب پر کنید . ( این مرحله را قبل از چسباند ن مهره ها نیز می توانستیم انجام د هیم ) . 

قاب آینه (6 ضلعی )


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 20 آذر 1393برچسب:, :: 7:37 :: توسط : jebril

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هنر و آدرس choobsar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 17
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 49
بازدید کل : 125275
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 2